Pages

Friday 17 February 2012

Hanya Dengan Kelulusan SPM,Beliau Kini Seorang Jutawan



SIAPA sangka, anak kampung tidak memiliki pendidikan tinggi ini akan bergelar jutawan dan memiliki rangkaian perniagaan yang bukan calang-calang.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhgngchnegGO_geXoIWq2G3U5Uf1RaCjp4hwB9JA8PaMJ5TzP2Thm_gJEznckLedddHn0M54n1XX43ePlSVJk2gDLAqFUVzMfvgDFmcytewjaHuHGm9OAXwe84qxB-GvF4iBXqcvyA6BOoR/s1600/DSC_7399(r).jpg
Menariknya, ia bukan sekadar pusat jualan kereta, malah turut disediakan bengkel dan kemudahan alat tukar ganti di tempat sama.
Paling membanggakan, IBM Automobiles turut memiliki rangkaian di United Kingdom (UK). Bukan mudah bagi anak Melayu menembusi pasaran luar negara jika tidak memiliki kedudukan ekonomi kukuh.
“Di sana ada tiga kakitangan memantau segala urusan mengenai kereta yang bakal dibawa ke Malaysia. Saya bersyukur sebab selama ini tidak pernah bermimpi memiliki perniagaan seperti sekarang,” katanya.
Sewaktu ditanya mengenai kehidupan hariannya yang banyak dihabiskan di pejabat berbanding di rumah, Jamal menjelaskan ia rutin biasa.
“Memandangkan isteri turut menjalankan perniagaan, jadi tiada masalah sebab kami faham kesibukan masing-masing. Selalunya jika ada masa lapang kami mengambil cuti dan bersantai bersama anak.
“Setakat ini dia (isteri) tidak pernah merungut, malah kami sentiasa memberi kata-kata sokongan antara satu sama lain untuk bergelar usahawan berjaya,” katanya sambil tersenyum.

No comments:

Post a Comment